Te ducem unde ai nevoie!

– Ramona, unde iesim si noi in weekend din Bucuresti? Luam o masina si-o apucam asa cu rucsacurile in spate intr-o zona de deal sau munte, facem un pic de drumetie, luam niste mancare la noi sa simtim si aerul curat cum ne linisteste si revenim duminica seara cu bateriile incarcate pentru alta saptamana plina de provocari inca de luni dimineata, ce zici?
– Great! Hai ca acum o recunosc, mi-ai citit gandurile, pentru ca si eu urma sa fi zis asta, tot cu titlu de intrebare, consultare.
Intru acum sa vedem de inchirieri masini, ce gasim in Bucuresti si alegem una faina, o luam joi seara, vineri dimineata si o aducem inapoi si o predam luni dimineata, sa ma duci si pe mine la cursuri si de la munci tu, iei metroul cand vii apoi acasa.
– Ia uite ce gasim noi aici: inchiriem masini in Bucuresti, Kooldrive, oferte bune, flota auto de unde alegi ce vrei si dupa buzunar, ce zici, sunam?
– Suna tu, iubito, pe mine ma suna Edi de acasa!
– Ok!
– Alo, Mihai, tu esti, da?
– Da, frate, e numarul meu, tot eu si doar eu raspund la el.
– Mai putin ieri, cand tu iesisesi in piata sa iei bors, iar Ramona mi-a raspuns c-o voce calda si pentru ca nu i-am putut spune ei ce voiam a te instiinta personal din ratiuni strict familiale, am rugat-o sa-ti transmita sa ma suni, sau sa-mi scrii de indata ce ai sa poti, odata revenit de la piata si in imediata apropiere a telefonului, pe care-l uitasesi in casa cand ai iesit. Pesemne c-ai uitat tu ieri, e dimineata inca, am sunat eu iar…
– Oh, oh, ia stai asa un pic, tu chiar vrei sa-mi spui ceva, realmente important atat pentru tine cat si pentru mine, de ai pomenit de filiatia aia de familie, o veste poate si pe care nu ai transmis-o Ramonei ca sa mi-o spuna pentru ca voiai intai sa ma auzi pe mine si sa mi-o spui direct, corect?
– Vezi ca te-ai prins?
– Ce e atat de nezis prin cineva care oricum va face parte din familia noastra extinsa?
– Las-o deoparte pe Ramona, daca e si ea in casa cu tine acum, intra in bucatarie, sau retrage-te in dormitor, prefacandu-te ca ai cauta ceva si pronunta Unde-or fi alea? , ceva, nu stiu ce, acte, treci chipurile si le cauti, dar de fapt tu ocrotesti ce iubesti, caci ce am sa-ti spun, sigur o va rascoli si pe ea. Ea mai are cursuri de frecventat, un job de indeplinit, tu in schimb ai face bine chiar acum sa te sui intr-o masina si sa vii fuga, schnel-schnel acasa pentru ca batranilor nu le e bine.
– Ce ma?
– Cum ai auzit! Am venit ieri de la munca si am gasit-o inconstienta in casa, tata singur, speriat incercase s-o ridice, sa vorbeasca, s-o ciupeasca, credea ca e lesin, ea nimic si nimic, nu raspundea la niciun stimul. Cu chiu cu vai, dupa 2-3 minute cat a incercat cum s-a priceput mai bine cu tot impactul negativ pe care imaginea i-l daduse a o trezi iar la viata, caci dupa cate i se parea lui atunci, avusese cine stie de la ce un lesin, s-o aiba iar treaza langa el, a pus mana pe telefon si 112 l-a tinut 10 minute pe fir degeaba, iar mama murea in casa. Intrebari proba, de unde sunati, cine sunteti, date de buletin, de parca tuta aia nu putea realiza din vocea oricum schimbata a tatalui ca sotia lui avea nevoie de salvare sa vina acasa si s-o duca repede la spital sa vada ce-i cu ea. Omul a inchis, a simtit o intepatura strasnica in piept, m-a sunat pe mine si a apucat sa-mi zica: tata, hai repede si du-ne la spital. Mama ta a lesinat, am incercat eu s-o trezesc, nu a raspuns la niciun stimul, am sunat la urgente si degeaba si nu am mai rezistat sa raspund la tirul tamp de intrebari la care ma supusese vocea care mi-a raspuns de la 112. Hai, fuga si du-ne ca de la dracii care mi i-a facut ma inteapa pieptul rau… si apelul s-a intrerupt.
– Oau. Fuck! Unde esti acum?
– Pai tu unde crezi? La spital, unde vrei sa fiu? Mama e bine, dar din pacient a devenit insotitoare la capul sotului ei. Ea o cadere de calciu, o glicemie mica-mare, ceva pe acolo, nimic grav cat sa te impacientezi, batranul insa are ceva hibe la inima, eu bag mana in foc ca de la emotiile mari de la lesinul mamei o data, dar semnificativ amplificat totul de la discutia telefonica pentru salvarea asteptata sa vina s-o duca pe mama la spital in urma apelului de urgenta. Operatoarele de acolo, nu stiu frate, au creierul cat nuca, in loc sa gandeasca si sa localizeze efectiv adresa si problema omului ca sa poata da indicii echipajului de salvare pe care-l directioneaza la om acasa, te scot din minti!
– Lasa asta acum, zi-mi de tata!
– Suntem si eu si mama cu el la spital, a fost investigat de urgenta si i s-au facut formele de internare de asta seara, nu stiu detalii medicale, dar din grimasa medicului de la sectia de specialitate, nu-i a buna!
– Suie-te si tu intr-o masina si pupa-ti fata si roag-o sa te inteleaga, sau de vrea, poate sa vina cu tine sa te sustina si sa te moralizeze, tata ar fi sigur foarte bucuros sa va vada langa el, mai ales acum ca-i e greu!
– Sa traiesti, fiti bine voi acolo, eu iau fata pe sus, inchiriez masina si la voi sunt in cateva ore. Doamne ajuta!
– Mihai, am sunat, s-a facut, mergi tu dupa ea cand vrei, joi seara sau vineri dimineata!
– Schimbare de plan, Ramona, fie vii cu mine, fie ma astepti pana vad ce e cu tata! E-n spital, i s-a facut rau tare, ieri cand a lesinat mama, ea si-a revenit dupa ce i-a dus Edi la spital, de cand amandoi stau si-l vegheaza in salon.
– Nu se pune problema, Mihai, cursuri mai sunt, scoli si joburi se fac, viata si familia sunt mai importante! Hai acasa, luam masina Kool si vedem ce e cu tata socru!
– Iubito, esti un om minunat! Tata se va bucura enorm sa vada unitatea asta si-i va face bine la recuperare!
– De nunta nu pomenim nimic, ca nu are acum nevoie de palpitatii, da?
– Hai dupa masina acum si zburam direct la spital, gata, nimic altceva!

Leave a Reply

