Detaliile importante ale vietii tale

– Da-te jos din pat, Yuri! Catel rau ce esti tu, toti flocii aia creti ii lasi pe canapea, fotoliile-s pline si de la mate, gata, jos cu voi!
Da, sora-mea, uite bine, ma cert cu animalele, ca daca mi-a trebuit o ceata de necuvantatoare acum sa trag si ponoasele, nu?
– Nu stiu, fata, eu am facut copii, tu ti-ai luat animale de casa, nu ca vreau sa fiu ironica si rea-n acelasi timp, dar voi nimic-nimic, la ce te-ai maritat, doar nu sa schimb mereu litiera de caca de pisi ci cutu, e?
– Esti sora mai mare si respectul ce ti-l port nu ma lasa a deschide rau gura si-a indrepta cuvinte de venin spre tine! Dar, misiunile astea militare, la dracu, ma lasa fara el tot cand ar fi tocmai bine, intelegi nu? Si atunci imi toarce pisica, cutu o alearga pe pisi dupa ce mi-a framantat bluza si pe unde se mai asaza ea pe mine, vecinii mai bat in teava, dar tot teatrul asta e scena vietii mele, cat el e departe. Si zau, fara ei, cutu si pisi, asa ca la nebuni cum pare a fi vazut totul de afara, n-as putea merge inainte! Nici orizontul atator zile grele, altele chiar negre, nu doar innorate de asteptare, pe langa teoreticul major risc ca i s-ar putea intampla lui ceva si chiar pericolul de a-l pierde ma face sa cred cu dramuire in visul asta in care mi-e mai greu cu fiecare noua zi de asteptare ca el sa revina!
– Lasa, fata, ca uite inchid si vin eu la tine, sa discutam ca femeile si ca surorile, nu la telefon sa ne auda toti, ci intre patru ochi!
– Ok, te astept!
…………
– Salut!
– Salut-salut! Ia loc pe fotoliu aici langa mine, iarta-ma ca-s pline toate astea de floci de mate si de cutu, dar na, uite ca nu am apucat sa le fac pe toate bine ca la carte si nici timp sa ma plang in stanga si dreapta ca sa caut o rezolvare a esteticii casei, altele-s cele care ma framanta acum, stii doar ce-am discutat mai devreme!
– Tocmai de-asta sunt aici! Pune de-o cafea si cat ma joc eu cu pisi a ta, ma uit un pic pe mesagerie, ca de la job astia mai obisnuiesc sa-mi trimita si-n afara programului cate ceva, pe care eu cu o constiinciozitate mare asa cum ma stii, le si verific si dau si curs actiunilor de dupa ce vad ca scriu mesajele citite. Cred ca i-am cam obisnuit prost pe astia, nu crezi!
– Ba da! Vezi ca are parola: #omoaratot, e imboldul meu de frustrare deviza asta, ca el e acolo sa impace lumea care e in razboi, iar eu is cuca aici si noroc cu tine ca venisi sa vorbim, altfel tot pisi ci cutu mangaiam, certam, mancam toti trei din farfurie, plangeam un pic si ne luam in brate si-adormeam si asta era ziua, inainte si dupa munci. E greu, tot mai greu!
………..
– Fata, eu zic asa, cand vorbiti, de are el voie de la Nato sa poata lua contact cu familia, transmite-i sageata, poate-l atinge si pe el Cupidon la corazon si vine montat sa puncteze si tu-l lasi sa dea gol, ca sa castige! Asa castigati amantrei-patru, depinde cati veti fi dupa ce-oi naste! Asta nu inseamna ca transmiti ca esti in calduri ca mata asta de se freaca de hainele mele ca fotoliul l-a napadit tot de par ce-i cade, ci ca el are un pic de analizat ideea cu singuratea femeii ce-a ales, iubindu-l sa-l urmeze in lume si viata oriunde! La o adica, daca razbelul, misiunile de pace, pe front, sau whatever sunt treburi de barbat si nu poti merge sa-l insotesti asa cum ai promis pentru o viata ca vei fi cu el la bine si la greu, tu vrei sa eviti sa mai fiti separati de factori externi relatiei voastre, sa va simtiti singur si unul si altul, iar ca, jobul asta daca pericliteaza prin pericole si distante si departare relatia voastra, nu mai merita efortul de o vedea in continuare o munca demna de asumarea visului pe care amandoi vi l-ati promis indeplinit impreuna!
– Mamaaa, cata vorba fata. Unde ai invatat sa vorbesti atata? Dar, ca bine le zici, sora-mio!
– Nu, dar asa e! El pac-pac acolo, tu miau si ham-ham si uite ce-i pe canapea si pe fotolii, numai floci de pisica si de caine!
Cah! Ia stai sa vad unde iti gasesc fuga sa mergem cu ele la curatat, spalat, dezinfectat, sau vin ei si ti le iau, le duc, le fac ca noi si tu numai le faci iarasi sa arate ca dupa razboi cu animalele astea ale tale! Nu, pe bune acum, fata, dar aici nu e zoo, si eu am pasaroiul meu acasa, dar ala canta, tace, e muzical si atat, in rest nici nu simti ca faci efort pentru ca sa-l faci sa fie in comuniune cu omul care plateste facturile la utilitati, chinuindu-se doar vara sa nu-i fie prea cald!
Ete aci la mama: spalare canapele si fotolii, curatare canapele si fotolii, de zici ca-s noi la loc! Vezi?
– Vad! Sun sa intreb detaliile importante chiar acum!
………………
– Trrrrrrr!
– Barbate, Florin, capitane, iubitule, n-ai anuntat nimic, muah-muah, intra si ia uite ce fain e acasa! Nu-i asa ca nu mai vrei sa pleci prea repede?
– Mi-e dor de tine si vreau sa ne fie mai usor sa fim parinti adica, aici, acasa, sa ne crestem copiii amandoi, distantele sa le mai probeze si altii, mie mi-a ajuns!

……….
– Fata, sora-mio, nu stiu ce-i veni capitanului ca acum iti dai seama dupa voce ca a inscris o data, de doua ori, a venit omul pe neasteptate, fara sa mai anunte in prealabil sa stam linistiti acasa, poate sa faca o surpriza, treaba lui, ideea e ca mie imi prieste si ce-a mai zis aseara, cand m-a luat in brate si vrea sa ma faca mama si nu vrea sa mai plece pe front! Joburi sunt destule, nu presupun toate deplasari asa periculoase si asteptari cu zile grele…
– Exact ce-ti spuneam! Ce inseamna sa ai pronie si sa crezi?
– Da, ti se indeplinesc dorintele!
– De curatenia din casa ce-a zis, nu m-a felicitat si pe mine ca te-am ajutat?
– Tu crezi ca a mai apucat sa deschida ochii in jur, cand l-am intampinat sarindu-i in brate inca din prag?
– Nebunatico, tu ma faci matusica, a?
– Sa te auda cine trebuie, sora-mio!

Leave a Reply

