Doua lepse cu raspuns intarziat

Am primit doua nominalizari la lepsuit Liebster. Am asociat ambele curiozitati, venite de la Dana Alistar si de la Ioana Moldovanu si am raspuns mai jos amandurora, in ordinea cronologica a nominalizarii mele de catre ele. Din lipsa de timp pentru a corespunde total intregilor cerinte din enuntul lepsuit, nu voi da provocarea mai departe, sperand a intelege situatia firescului cotidian care nu lasa loc nicicum vreunei astfel de intreprinderi. Asadar:

Dana Alistar m-a intrebat:
1. Care e autorul tău preferat?
Elias Canetti proza, Tudor Arghezi poezie

2.Ce simţi când scrii ceva?

aud cum coala opune putina rezistenta penitei si ecranul palpaie ultima oara imaculat inainte ca literele plecate din tastare sa invadeze “coala”.

3.Ce spune blogul tău despre tine?

deocamdata nu spune, el e locul unde oricine cu bun simt e bine primit de autorul care scrie aici si care nu e animat nici de public (in ideea de a aduna audienta cuantificata nicicum) si nici de alte ratiuni altele decat propria vointa pastrata libera constant.

4.Ce crezi despre literatura contemporană?
e intr-un proces permanent de regasire si redescoperire, de reinventare si de validare dincolo de ratiunea comerciala a actului de a publica, unul implicat in sudoarea de tip industrial a reproducerii operei unice, aflata dupa sudori si insomnii, in ochii si mintile noilor intrati in lume si aflati la varsta la care constiinta le poate da suficiente probe pentru o evidenta care coboara talerul pe care sta necesitatea socio-umana de a consuma cultura pentru ca omenirea sa dainuiasca sanatos si ceva mai mult in adevaratul sens al cuvantului, adica sa gaseasca mereu sens in atingerea scopurilor, care nu sunt doar exclusiv cele ale supravietuirii, caci omul e un animal superior ierarhizat pe scara dezvoltarii mentale.

5.Ce ţară îţi doreşti cel mai mult să vizitezi?

Suedia

6.De ce îţi este cel mai frică în viaţă?
disperarea e o stare inumana care cuprinde si domina indivizi umani capabili in mod neasteptat de orice. evidenta istoriei dovedeste ca raul are o rata de premeditare destul de greu de anticipat, iar cand totul e bine si nu este vorba doar de tine, e pacat sa suferi pierderi de oameni dragi doar pentru ca nesabuinta e o forma de a contracara poate coercitia instrumentelor de guvernare statala, sau doar o rafuiala de ordin personal poate aduce pierderi colaterale incomensurabile. e greu de suportat asta.
7.Care e cel mai mare regret al tău?
nu poate fi unul cel mai mare, sunt cateva, iar ele tin cont de anumite cai pe care parcursul vietii te duce, iar consimtamantul nu survine dupa ce ai experienta necesara de a cere suficiente informatii pentru ca alegerea sa fie pe de-a intregul asumata.
8.Ce faci când ai o zi proastă?

cand lucrurile nu-mi ies chiar cum vreau, inteleg ca nu pot mereu sa astept sa iasa caci nu-s numai eu pe lumea asta, dar imi cobor putin pragul asteptarilor, ingaduindu-mi calmitate si asteptare activa, adica pregatind timpul prin actiuni care sa duca in final tot unde am dorit initial. si-mi cam iese, iar pierdere prea mare am constatat ca nu e, ci mai vin si ceva lectii de viata pe care nu pot decat a le respecta insemnatatea si sa ma bucur de experimentarea lor pe viitor.

9.Carieră sau familie?

deocamdata e doar prima, la timpul si alaturi de omul potrivit vor fi ambele, provocari animand o viata cu sens zi de zi.

10.Ce părere ai despre blogurile mondenităţilor?

nu cunosc, n-am verificat, nu e punctul meu de interes acest traiect, deci nu ma pot pronunta.

11.Ce-ai schimba la blogul tău?

deocamdata nimic, cu timpul poate limba in care as scrie ar fi cel putin inca una.
Ioana Moldovanu intreba:
1. Ce loc din lume ai vrea să vizitezi măcar o dată în viață?
glia celtica, dealurile inaltei Scotii, Stonehenge

2. Care este cartea pe care o poți reciti cu plăcere oricând?
Nu e doar una, iar din aceasta categorie fac parte operele unor autori precum: Dostoievski, Lev Tolstoi, Radu Petrescu – scriitorul (actualmente decedat), iar nicidecum tanarul arbitru de fotbal de liga 1, data fiind coincidenta onomastica si multi altii.

3. Ce sfat ți-ai da ție însuți, celui de la 16 ani?
Keep going, breathe, eat, learn, work hard, but find some time for yourself too.

4. Care a fost obiectul de studiu preferat la școală?
In egala masura cu filiera filologica urmata in cadrul facultatii, mi-au placut dintotdeauna stiintele umaniste, fiind un avid consumator si purtator de cultura generala inca din frageda pruncie.

5. Dacă ar fi să mulțumești unui om din viața ta, care ar fi acela?
Unul singur ar fi prea putin. Doamna invatatoare, dirigintele finalului de liceu, poetilor si mentorilor mei din facultate Andrei Bodiu, Alexandru Musina, Stanca Mada, Mihaela Gheorghe, Gheorghe Craciun, Romulus Bucur.

6. Ce iubești mai mult, pisicile sau câinii? Ambele categorii.
7. Dacă ar trebui să-ți alegi acum o altă meserie, către ce te-ai îndrepta?
Sportiv si apoi antrenor.

8. Care crezi că a fost cea mai mare invenție a omenirii?
Marea descoperire a omului a fost graiul si gandirea, prin care a reusit sa supravietuiasca pericolelor ambientale si sa perpetueze specia. Acum, in sens strict de inventie stiintifica, cred ca descoperirile din campul medicinei au facut cel mai mare bine umanitatii, intrucat asa s-au putut salva vieti.

9. De unde s-au inspirat părinții tăi când ți-au ales numele?

N-am idee, probabil din antichitatea latina, poetul Lucian sa-i fi dat imbold mamei sa ma cheme initial asa. Apoi Adrian vine tot asa pe filiera romana, unde chiar un imparat se chema asa. Ce va pot spune e ca primul prenume nu mi-e pe plac prea mult. Doar in scoala generala ma strigau dascalii asa, de la liceu am fost pentru absolut toata lumea Adrian si atat.
10. Care este primul lucru pe care îl remarci la o persoană?

Obisnuiesc sa privesc pe oricine in fata, in ochi si chipul n-are cum sa-mi scape.
11. Când ai plâns ultima oară?
La fel cum nu obisnuiesc sa visez cand dorm, nici de plans cat traiesc, actionez, gandesc nu prea imi iese. Acum stiu de la oftalmologie ca lacrimatia se imparte in doua categorii: bazala ceea ce eu nu prea am si cea cauzala, aceasta din urma reprezentand lacrimile pe care le stim cu totii si care survin pe fond psiho-emotional firesc.

Sper ca am fost suficient de deschis in a va raspunde amandurora! La fel, nimeni nu trebuie sa se simta exclus daca nu primeste o nominalizare din partea mea, pur si simplu sunt foarte ocupat si nu am timp sa raspund si unor astfel de sarcini, plus ca multi sunteti prinsi poate in concedii si vacante si chiar nu vreau sa va incurc sub nicio forma felul in care ati ales sa va petreceti timpul!

4 thoughts on “Doua lepse cu raspuns intarziat

  1. Multumesc pentru raspunsuri, unele total neasteptate. N-as fi crezut că Arghezi e printre poetii tăi preferati, nici ca numele de Lucian nu-ti place (cum se poate asa ceva doar asa îl chema și pe Blaga și am văzut că-ți place).

    • acum poti crede! n-am o aversiune fata de Lucian, doar ca imi displace cum suna el pentru mine si simt asa ca nu mi se potriveste. Luca ar fi fost poate altceva, dar pentru ca mai am altul si el nu ma scoate din elementul meu, ba chiar mi se potriveste, e o solutie binevenita! 🙂

Leave a Reply

