umbra de iubire (i)

ploua incet si stropii cad razant
fruntea mi-e ostoita si sorb
dintr-un inalt seninul care a fost
doar ceva mai devreme
de cand infloriti pomii umbreau
cu adierea lor inmiresmata
pale faclii dintr-un parc
in care paseam roze
calcand pat de petale
suave inca-n amintire
cand ghimpii-mi sfasie vene
si bratele-mi inlantuie
intr-o neputinta care arde
si seaca de vreri colorate
in vii pasteluri de lumina fina
ca si-atunci cand fluturi zburau
dincoace de cortina
pentru ca-n scena se juca
actul prim al unei iubiri.
acum e departe si scena
si piesa de a ei vitalitate
caci sala-i inchisa
spectatorii departe
surasul pierit-a-n uitare
si dala retine urma fatisa
cu zambet ascuns morganic
in toamna cuprinsului gigantic
cercul deschide cu raza-i incerta
fara cheia precisa
nici mana care s-o tina
cale batuta de soarta
nu de pasii-nainte

4 thoughts on “umbra de iubire (i)

  1. Pe mine mă emoţionează versurile acestea! Cred că la fel de mult cum mă emoţionează şi poezia ta, Pastel. Dar eu aici, acum, am spus mult prea puţin…

    “cand ghimpii-mi sfasie vene
    si bratele-mi inlantuie
    intr-o neputinta care arde
    si seaca de vreri colorate
    in vii pasteluri de lumina fina
    ca si-atunci cand fluturi zburau
    dincoace de cortina
    pentru ca-n scena se juca
    actul prim al unei iubiri.”

  2. Sa pasesti iar pe scena
    Cea cu primul act jucat,
    Sa-ti alini din revolta
    Ce te-a impresurat… 🙂
    Fluturi mii or sa zboare
    In pastelurile vii
    Pe covoare de roze
    Sa valsezi tu vei sti…

Leave a Reply

