Anunt oficial: ocupat cu Craciunita

Dintr-o mie de lucruri facute simultan si toate odata, asa cum ii place ei sa dea printr-o descriere sintetica si pe deplin acoperitoare cele pe care le experimenteaza printre straini vietuind si respirand aerul departe de casa, Szusza pune mana pe telefon si formeaza numarul bunului ei prieten Radu, cel care o ajutase in ultima clipa cu actuala ei stare de lucruri ce nu ar fi fost concretizata de n-ar fi fost el…
– Servus Radu, amice mi-e un dor de tine din ala nebun! Ce mai faci, esti bine?
– Servus copila zurlie! Tot cum te stiu ai ramas, la fel si vocea, le faci pe toata deodata, eu ceva mai analitic si mai programat, desi drept a-ti spune si la noi in redactie acum pe final de an, desi ar trebui sa ne vedem fiecare de treburile lui pe-acasa, concedii pe colo, pe colo, treaba e destula si o facem cum se poate. Deci m-ai prins scriind, verific unele informatii si apoi am editorial si alte articole de scris.
– Cum nu se putea mai bine!
– Ce sa zici si tu, poate la tine o fi mai easy, ti-e usor sa zici…
– Ba deloc Radule, ca mi-am mai luat de lucru si pentru aici unde sunt acum, dincolo de muncile de birou cu contract full time ma mai ocup si part de altele, plus ca m-au sunat din Romania cativa cunoscuti ce aveau nevoie de sprijinul meu si nu le-am putut intoarce spatele asa ca am facut parte online ca altfel n-aveam cum dintr-o echipa care a scris niste proiecte pentru absorbtie de fonduri europene nerambursabile si a fost fun tot, obositor, ce sa zic, dar desi mi-am dat peste cap timp si odihna, metabolism si obiceiuri, apropo de asta m-am luat de fumat si eu ca termenele limita abunda in viata mea si atunci stresul fir-ar el sa fie te nauceste daca nu-i vii de hac cu cate-o gaselnita de-asta. Iar cum cafeaua, care a devenit mancarea mea curenta merge ideal cu o pipa-doua-trei si tot asa am si avut inspiratie si un spor de care sincera sa-ti zic si eu ma mir! Am aplicat alaturi de echipa de colegi profesori de la scoala generala din localitatea mea natala ca sa obtinem finantarea necesara modernizarii actului de predare, utilarii si tehnologizarii cladirii astfel incat picii zilelor de azi sa nu mai resimta diferentele fata de scoala de la oras unde au internet, calculatoare actuale si profesori tineri si destepti care-i duc doar pe oraseni mai departe la concursuri scolare si tot acestia reusesc mai departe la licee puternice sa devina personalitati marcante in ariile curriculare alese pentru studiul universitar. Si pentru ca am primit laudele si multumirile intregii echipe pe cand eram zilele trecute la munci la mine aici, de n-am putut chiar raspunde instinctual detasata de orice retinere, totusi sefii mei de aici nu-s romani ca sa inteleaga direct insemnatatea unor vesti venite peste mari si tari de acasa, am fost destul de protocolara, dar mai apoi am luat eu de-acasa legatura cu directoarea scolii si am vorbit pe-ndelete si sunt ultra-mega-super incantata ca i-am putut ajuta. La CV- ul meu si munca asta se traduce in experienta eficienta, iar ideea implicarii mele alaturi de romanii de acasa pentru a ajuta imbunatatirea unor conditii de activitate importanta, asa cum este educatia institutionalizata mi-a umplut ziua monotona altfel cu multa munca si mecanicism aproape autoasumat de cand am venit aici de satisfactie pe care am simtit nevoia acum s-o impart cu tine, draga!
– Ce draga mi-esti si cand stiu ce aproape mi-ai fost si mi-ai scapat din brate pentru ca te-am lasat sa-ti indeplinesti dimineata aia dupa ce-am cinat frumos si am dormit imbratisati visul de a respira muncind inafara granitelor, nu stiu, parca ma trece asa un fior rece pe sira spinarii si ma incearca un repros adresat mie pentru chestia asta! Pe de alta parte daca incercam sa te fac sa ramai, vorbindu-ti deschis si sperand ca te pot convinge ca nu aia ce-o voiai tu indeplinita era calea pe care ar fi bine sa mergi ca sa te simti implinita riscam sa nu-mi gasesc potrivitele cuvinte cu asa o importanta incercare pe care as fi derulat-o si totul sa iasa dezamagitor pentru amandoi. Poate c-asa mi-am dat doar seama ce importanta e prezenta unui om ca tine in viata unui om ca mine si regretul de a nu te mai fi avut ca in seara aceea atat de aproape a ramas pe mai departe cel care imi aminteste zilnic despre persoana si soarta ta acolo departe de tara.
– Fiule, ca sa preiau o paradigma des uzitata aici, unde oricine spune cuiva si mai trecut prin viata decat sine, sonny, pentru toate cuvintele tale ce m-au uns la suflet si mi-au facut deja ziua mai buna decat incepuse ea sa mi se reveleze, promit sa ma revansez eu cumva! Dar pana ajung eu sa ma tin de promisiune indeplinind ce doar ce-am apucat sa rostesc, ia zi-mi la voi la Jurnalul national ce tarife, cum facem sa promovam munca la proiectul acela despre care ti-am vorbit?
– Ma faci mereu sa rad! Mereu surprinzatoarea Szusza! Pai e foarte simplu, intri pe publicare anunturi fonduri europene in ziar, alegi acolo fain-frumos Jurnalul national, vezi ce optiuni ai, alegi cum doresti sa arate formatul, scrii textul propriu-zis si apoi publici, iti lasi datele pentru remiterea facturii proforme, sau celei fiscale. Mediapress Advertising are o platforma sigura, opereaza ok, anunturile cu fonduri europene apar in oricare din ziarele nationale alese de tine si oricine care a scris, depus, a muncit la astfel de proiecte stie ca pasul cu mediatizarea a ceea ce s-a scris acolo si pentru care s-au primit niste fonduri pentru derularea activitatilor anuntate e unul care asigura pe langa transparenta financiara in fata fiscului si a comisiei nationale de evaluare a proietelor si o cale prin care anunti o tara intreaga, nu doar comunitatea locala care beneficiaza de pe urma implementarii muncii gandite de tine stie ca uite lumea gandeste, scrie, vrea, concepe si lucrurile vor arata mai bine in viitor gratie unei munci in echipa!
– Radule, de departe-ti spun omule drag, multumescu-ti pentru tot, cu caldura unei imbratisari pe care pana de Rev sper s-o traim live in Romania!
– Te astept cu drag, nu vin dupa tine eu la aeroport sa te astept pentru ca nu intentionez sa-ti invadez nimic din ce presupune confortul tau interior, adresa o stii, te las sa ma descoperi si ce mai vrei tu sa-mi faci! Eu ma bucur doar pentru c-ai pomenit despre asta si pentru ca mai am ceva timp sa ma pregatesc si eu cu ceva cadouri atunci cand imi vei bate la usa!
Soneria se aude o data si apoi cineva bate de trei ori la usa!
Radu gandeste c-ar fi prea de tot sa i-o faca asa pe fata, isi trage sufletul si o roaga pe Szusza sa ramana in telefon ca bate cineva la usa…
De dincolo de usa care se deschide, un fes de Craciunita, obraji rosii de la mama natura si un zambet inegalabil care-i sare in brate si-l pupa rosteste:
– Nu-i asa ca primesti cu colindatul?
Mut de bucurie, se tine totusi bine si din genunchi si din sale si cu cadoul pupacios in brate intra inapoi in casa. Anunt: ocupat cu Craciunita!

Leave a Reply

