Cuvinte pentru minte

Nu voi intra in febra raportarii la enuntul temei aici de fata dintr-o verticalitate pe care timpul si vointa proprie lucrand in timp mi-au conturat personalitatea asa incat sa exprim liber si neconstrans de absolut nimic punctul de vedere referitor la una sau la alta. Din lipsa de timp, un aspect important pe care oricine doreste, blogger fiind sa poata ajuta competitia in sine prin promovarea pe care o poate face concursului ce spune ca incurajeaza creativitatea, n-o sa fiu eu cel care sa pozeze ipocrit in fata nimanui debordand de entuziasm si de cuvinte laudative peste masura pentru a fi pe podiumul care asigura parteneriatul viitoarei editii aniversare a concursului de scris creativ cu iz advertorial. Cum exprimam ca sugestii de luat in seama avand expertiza necesara a comunica despre ceea ce inseamna comunicare, scris, text, jurizari si altele pentru organizatori pentru ca la randul lor acestia sa reglementeze in relatia cu sponsorii profesionalism si respect si pentru cealalta parte din contractul de aditie la fiecare editie de competitie, bloggerii participanti, per ansamblu subiectiva ierarhizare a lor fiind rodul unei munci serioase tratata serios si profesionist, nu cu intarzieri de afisari de note, nu cu argumente care ocolesc esentialul si altele. Am mai spus si ca atunci cand juriul unei probe e format dintr-o echipa, comunitatea aceea de maini, ochi si capete care citeste si apoi da notele pentru textele participante trebuie sa fie o echipa de la inceput pana la sfarsit. Nu doi membri vad un text de 80 si celalalt membru face nota discordanta si crede ca prin asta isi atrage simpatie sau capital de imagine mai nu-stiu-cum, asa incat subnotand articole sub o medie acceptabila (10 puncte) bloggerii participanti din randul carora chiar el insusi a fost ales sa jurizeze. E contra bunului simt sa crezi ca tu jurat esti mai nu-stiu-cum fata de cine scrie si asteapta o nota, la fel cum sa dai intr-o echipa o nota ciudata, inseamna nu ca ai o fermitate aparte si o libertate pe care nimeni nu ti-o ia, ci transmiti clar mesajul conform caruia nu poti fi coechipier pentru ca socialul ti-e inconfortabil, maleabilitatea nu e punctul tau forte, iar din toate rezulta ca sponsorul ce enunta tema pierde capitalul scontat de atentie si comunicarea pe care si-o dorea cu bloggerii nu a decurs cum s-a intentionat, iar lipsa unei transparente care sa edifice asupra acestei probleme e contraindicata spiritului entuziast al competitiei ce se vrea partizana creativitatii. Rasplatita nu de fiecare data cu simt de raspundere, cu seriozitate, profesionalism, la timp, adecvat, transparent, adica mura in gura: din criteriile de jurizare anuntate odata cu enuntul temei sa fie prezentate cu procente din nota finala, sau la obiect, atat pentru asta, atat pentru astalalta, …. rezulta in final nota x. Asta ar insemna un tabel cu articolele inregistrate la fiecare proba unde juriul sa aiba serios de lucru si sa fie transparent in comunicarea publica, in fond competitia fiind astfel deschisa unei evaluari si din afara cu totul, neutralitate, ratiune si atat, nu doar o febra si un stimulent hai sa vad ce pot de la mine mai mult, scriind pe teme impuse, sau declarate!
Nu voi putea fi ce nu vreau sa fiu pentru ca nu pot sa fiu blogger partener. Nu am timpul necesar, nu-l consider un pas crescator pentru mine, cel pentru care scrisul este cel mai frumos si mai placut prin facere si nu prin a vorbi de bine despre o competitie ce se vrea a fi cea care incurajeaza creativitatea, dar care nu o stimuleaza poate suficient si prin felul in care mesajele dinspre sponsori curg inapoi inspre cei ce au muncit scriind, mesaje care nu au esenta, dar au intarziere, au ipocrizie, au subiectivism exacerbat si atat, lucru ce afecteaza imaginea per ansamblu a concursului in sine si aduce in primul rand deservicii in exercitiul-speranta de promovare a sponsorului in cauza. Asta e adevar mai crud poate, dar nu minciuni frumoase, pentru ca timpul e prea putin si cu atat mai pretios ramane el ca sa fie inconstient folosit. Votez asumat, sa ma abtin. Cine are urechi de auzit, ochi de vazut sa citeasca si sa inteleaga ce e de inteles. E pacat un slogan sa ramana doar un mesaj format din cuvinte pe care cand incercam sa le aplicam sa le intelegem departe de sensul lor. Nu vrem asta! Pentru ca dincolo de functionarea unei competitii la a carei organizare se depun eforturi mari promitandu-se lucruri si care nu se ating ulterior in desfasurare sunt oameni. Oameni pe care in buna parte i-am intalnit si cunoscut, oameni de dincolo de taste, printre bloggeri, oameni de dincolo de desktop printre sponsori si sufletul acestui eveniment notabil in toamna-iarna blogosferica, un tandem super-ok Claudia si Albert carora le multumesc pentru ce au reusit construi de-a lungul timpului: comunitate de scris, de oameni ce simt si scriu, se intalnesc si traiesc nu doar cu si prin cuvinte si taste, ci realmente si o fac frumos. Si prin urmare e pacat sa lasam delasarea sa se accentueze, cand lucrurile chiar pot merge bine cand se fac serios si responsabil.

Articol participant la SuperBlog 2014.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s