Hartia te ajuta la greu!

– Jeni, hai ca te sun repede ca am o mare problema!
– Te ascult, unde esti?
– Pai da, ca stii cum sunt eu, om serios, decent, respectuos, dar acum n-am ce face, zau, am o mare problema cu o treaba…
– Da’ zi omule, ce-i cu tine, unde esti, ca-mi pierd rabdarea! Te-am lasat in camera sa te odihnesti eu acum sunt in curte si ies la plimbare. Ce mai e acum?
– Am avut nevoie stii cum e aia, rapida-rapida-rapida de baie si acolo am ramas ca nu am cum inca iesi de acolo!!!
– Stai frate, bun, dar cum vine asta, de ce, te-a incuiat careva pe dinauntru cand ai uitat tu cheia pe dinafara? Sau ce?
– Nu e vorba de asta, e vorba ca am scapat de niste griji, multe, dar am dat de altele!
– Poti sa fii mai explicit? Hai ca uite ma suna iubi’, voiam sa plecam la o plimbare scurta si cred c-a luat-o inainte pe carare…
– SSSSSttataaaiiii nu inchide! Te rog! Tu esti salvarea mea!
– Dara cine, ma rog sa fie, acum daca tot urli ca esti in nevoie, acum ia zi!


– Unde sunt eu, in buda adica nu e ce-ar trebui sa fie!De parca au murit toti! Producatori hartie igienica, reveniti-va si trimiteti-mi si mie – gandea bietul om cu fiinta dezgolita in intimitatea urat mirositoare- asa ca intelege faptul ca nu pot astepta la nesfarstit aici asa fara si fa bine si ia din camera prosoape de hartie, pliate sau nu, dar misca-te odata ca nu mai pot! Am nevoie si de-un dus apoi, asa ca voi sa va puteti plimba nestingheriti de mine, porumbeilor!
Intoarsa din curtea pensiunii de la munte unde cei trei tineri se aflau la inceput de vara intr-un mini-concediu, departe de alergatura si agitatia metropolei unde job, intalniri si teatre si filme si alte evenimente socio-culturale le umplea timpul fortandu-le intens rezistenta psihica pana noaptea tarziu, Silvia cere de la receptie hartie cu rol de igienizare mare pentru uzul comunicat doar lui telefonic. De la receptie, personalul amabil verifica actele si observa faptul ca de la cei mai buni furnizori in materie de hartie igienica si papetarie, stocul de hartie sub forma de prezentare de prosop hartie si prosoape pliate pretabile in mai multe ramuri profesionale ca utilizare, de pilda industrie, comert, turism si nu numai este in regula pentru a satisface cu generozitate rugamintea clientului cazat la etajul intai al pensiunii montane.
– Trimitem pe cineva in camera sa va ajutam, apa din vaza, vreun gem varsat pe jos, venim noi si curatim imediat.
– Nu, nu, nu e cazul, e un precedent personal nefericit si colegul nostru are nevoie de adrenalina din cand in cand!
– Ne cerem scuze, cum se poate sa remediem neplacerea creata?
– Doar ca mai si obisnuieste ca aceste cure de adrenalina sa le cheme cam des! Dati-mi doua-trei role de hartie ca-l scoatem din necaz… daca nu vin si va mai cer!


………………………………………………….
Denis, impricinatul ramas la toaleta fara rola de hartie intr-un moment cand ar fi avut mare nevoie, neavand timpul necesar la intrare sa verifice daca are sau nu cu ce dupa ce termina de facut inainte ca sa iasa de acolo, rasufla acum mult mai bine, usurat fiind dupa mini-concediul care in pofida acelui mic episod cu adrenalina a decurs frumos mai apoi, se gasea in capitala iarasi la job, in timpul programului. Se anuntasera la interfon cei de la curatenie si deratizare, programul era pe final si cei din firma de la el plecau mai repede lasand profesionistii muncilor murdare sa-si faca datoria.
Dupa ce ajunse acasa, Denis isi verifica iar agenda si alesese ca in seara asta sa sara peste antrenamentul de la sala de gym, dand drumul casetofonului din bucatarie si pe acorduri de Verdi apucandu-se sa pregateasca cina pentru el si iubita lui pe care o sunase pe drum spre casa si care acceptase cina in doi la el, doar daca ea va ajuta la degustare si asezonarea placuta a serii-noptii de dupa cina! Zis si facut pentru Denis, care pregatea acum puiul la cuptor, in alte boluri pregatea sosuri, pe masa toca verdeturi, cauta mirodenii, iar incet-incet albul imaculat al hainelor sale de gatit ca chef amator incepea sa capete stropi si pete din toata gama de culori! Cand si pe masa numai oranduire de mana de femeie priceputa nu se intrevedea, ce nu-si gasea locul pe fata de masa mult mai la indemana hartia de pe rola in bucatarie e chiar mana cereasca pentru stangaci ca el si nu numai. Utilitatea e logica: nu mai stai cu carpele dupa tine, nu mai ai ce spala, carpele aduna microbi si-i poarta pe haine si mai departe pana le bagi la spalat, asa hartia curata si igienizeaza, se arunca si e biodegradabila, asa ca si mediul are o misiune mai usoara in ce priveste regenerarea, decat in cazul altor produse la care se renunta!
– Iubi, sunt pe drum! Am o foame de foame si de tine, dar dupa!
Raspunzand cu ceva intarziere caci trebuia sa scoata de la cuptor si sa aseze mai intai tava pe masa si apoi sa stearga mainile pentru a folosi telefonul, el zise:
– Suna promitator! Te astept iubito!
Cand soneria inunda fundalul bucatariei largite a cuibului lui Denis, el tocmai dadu drumul catorva petale rosii de trandafiri de la pragul usii de la intrare pana in locul unde el pregatisa cina romantica in cadru amator pitoresc, acasa la el si puse piesa Desert rose sa incante mintea si urechile femeii pe care o iubea ca pe o comoara!
– Intra honey!
Articol scris pentru Super Blog 2014.

Leave a Reply

