Viata castiga farmec prin iubire

Miercuri dimineata in emisiunea de radio, oamenii de la butoane lanseaza printre ascultatori o provocare inedita:

– Dragilor, ia sa vedem noi acum cine are  cuvintele gata pregatite sa vina cu ele pe radio si sa ne cante despre un farmec al zilei de azi, sa ne aduca tuturor o stare de bine si sa castige un premiu surpriza? Avem ca premiu pentru voi o cina romantica la un restaurant select din centrul orasului unde sa celebrati convietuiri, clipe frumoase, iubiri si  innoiri de legaminte.
Tema emisiunii e cum faceti voi, curajosilor sa va iesiti din matca rutiniera si sa depasiti orice fel de impas, in asa fel incat la capatul acestei curse de  urmarire a visurilor voastre sa nu fiti altceva decat un vanator care e multumit de prada capturata? Da, aici puteti dezvolta de la pescuit si partide amicale  de vanatoare, pana la reusita profesionala, sau in plan personal incluzand viata sentimentala unde farmec aparte pentru el si ea sau privire inocenta si pas de caprioara pentru ea! Va astept sa ma sunati si sa intrati in direct cu noi si cu toata tara care va asculta! Nazuiti, sperati si nu doar ca va auziti la radio, dar va aude in acelasi timp o tara intreaga si asta nu poate fi decat benefic! Burlacilor, poate cuceriti printesele voastre, caprioarelor poate gasiti indurare  in inima buna a vanatorilor care nu vor apasa pe tragaci si veti deveni din prada si trofeu, impanate in cabane montane, jumatati de suflet, brat, comoara de convietuit, cine stie! Haideti, sa-i dam drumul provocarilor! Regia, luam primul apel, sa fie o ea, sau un el, vedem imediat!
– Alo, salut Florin si Corina, sunt Flavius si-s la munci acum, dar lang-o cafea calda merge sa va aud asa cu provocarea asta, chiar mi-ati mers la suflet,  zau!
– Ok, Flavius, ne bucuram sa auzim asta! Spor si tie la munci, dar pana una-alta, hai sa te auzim tu cum reusesti de regula ceea ce-ti propui? Cum  depasesti momente dificile in care nu-ti ies toate asa cum ti-ai dori, daca ti-ai gasit jumatatea cum ti-a cazut in plasa, a fost vorba de-o vanatoare, sau o  curtenire cu farmec si tact personal unde ce fel de calitati ai pus la bataie pentru ca s-o impresionezi, sau ce tactici ai folosit si in linii mari cum ti-a fost  apreciata stradania? Apoi sa te si auzim ce fel de cantacios esti, stapanesti bine microfonul, karaokele e printre hobbyurile tale, sau, sau? Te ascultam,  omule!
– Aveti la cuvinte, oameni buni, nu degeaba lucrati la radio! E de bine, sa stiti!
– Cu siguranta ca ne-am prins si ne mai si tinem bine de ce ne-am prins, Flaviule!
– Sunt linistit, sunt casatorit cu femeia care mi-a adus intr-un final linistea aceea interioara care a dat curaj, expresivitate si coerenta vietii mele in tot ce am intreprins dupa ce am cunoscut-o pe ea!
– Sunt foarte curioasa acum, ca toate evele, Flavius, cum o cheama pe sotia ta?
– Simona este jumatatea mea de suflet impreuna facand din fiecare noua zi a existentei noastre una inedita, prin farmec, carisma, creativitate, iubire si devotiune cauzei pentru care am decis ambii sa spunem Da unul in ochii celuilalt privindu-ne si asta cu mult inainte de a si oficializa institutional profan si  religios totul. Familia pe care o formam a luat fiinta atunci, cand illo tempore a scanteiat nu doar ca idee sau concept gol de semnificatie in ochii si mintile  amandurora deodata. Viata pentru noi parea lipsita de sens unul fara altul asa ca am decis geografia si alte considerente de ordin extrinsec ce ne izolau pe fiecare in parte, sa nu ne stavileasca impulsurile iar convietuirea sub acelasi acoperis ca un act in sine de o mare insemnatate in privinta noastra unitara de mai tarziu a devenit certitudine imediata.
– Flavius, nu cumva mai ai frati, sau prieteni care sa gandeasca, frate ca tine? Uite, vorbe am, ma uit in oglinda si nu arat prea rau si asta fara a fi rautacios ti-o poate confirma si colegul meu de emisie, dar degeaba am eu calitatile mele, ca tot caprioara fara cerb sunt…
– Corina vine si vremea ta, e tot ce pot sa zic. Nu, nu mai am frati, iar dintre prietenii mei burlaci iti las cateva nume in redactie si vorbiti voi dupa aceea.
– Bun, pe asta am inteles-o, hai sa vedem acum ce ne-ai pregatit muzical vorbind?
– Ploaia de la Cargo…
– O, frumos!
Daca pleci, usa nu o mai inchide
Sper sa treci si maine pe aici
Te petrec si ma uit la tine
Parca pierd ceva din mine
Zau, imi e greeeuuuu
Poate daca ploaia s-ar opri
Si din cer n-au sa mai cada lacrimi
Stele-ar rasari, tu ai veni
Suparat sunt Doamne iar
Stau in carciuma sa-nec amarul
Beau si te astept pana la zi…
Ploua incet-incet
Ploua si mi-este dor
De ochii tai
Sa mor, imi e dor
Te astept sa te-ntorci din nou la mine
Chipul tau si de ochii tai mi-e dor
Poza ta din sertar o scot
Nu ma uit la ea, nu pot
Zau, imi e greeeeeeeeuuuuu
Poate daca ploaia s-ar opri
– Nu mai am cuvinte, Flavius, m-ai dat gata, te iubesc, fara ca asta sa comporte latura erotica a semnificatiei! Esti un om frumos si sensibil care a reusit sa  transmita starea asta si sa devina contagioasa si la noi in emisie! Multumim si hai sa mai luam urmatorul telefon in direct, mersi fain omule, sa nu uiti sa ne  lasi ce ne-ai promis in regie!
– Alo, salutari si tie, noule ascultator!
– Servus Simona si Florin, eu n-am sa vorbesc prea mult despre mine, sunt Georgia si ii spun ca-l iubesc barbosului care mi-e jumatate, suflet si scut,  mandrie si partener de viata, pentru ca da si eu si el ne-am declarat deja iubirea asumandu-ne-o pentru o viata impreuna. V-am pregatit pentru azi un discurs scurt a carui sinteza zice asa: iubirea intr-adevar e simtamantul cel mai viu, pur si complementar pentru orice individ, care emitandu-l si primind raspuns la ce emite, nimeni nu mai e singur, e iubit pentru ca iubeste si e cel mai bogat pentru acest lucru. Iar ca piesa fredonata am ales sa va cant Vant de brad a trupei Roza vanturilor:
Rau ma dor ochii ma dor
De durerea frunzelor
Si ma duc si iar ma duc
Pana la izvor de nuc
Si ma fac si iar mai fac
Vant de brad si vant de fag
Si-am sa plec fara sa stii
Dus de dorul tau tarziu
Si ma duc si iar ma duc
Pana la izvor de nuc
Si ma fac si iar mai fac
Vant de brad si vant de fag
Cu cine-am plecat nu stiu
Si mi-e inima un rau
Care curge ne-ncetat
La o margine de sat
Si ma duc si iar ma duc
Pana la izvor de nuc
Si ma fac si iar mai fac
Vant de brad si vant de fag
– Multumim Georgia! Reclame si revenim!
………………………………………………………………………

– Buna seara iubito te-am tot asteptat ca si cand… si dupa ce Simona-i deschise lui Flavius usa doua brate-l acostara si pulpa dreapta impingea sonor usa sa se inchida, buzele lipind seva dragostei ei de femeie ce receptionase laudele facute ei de sot live la radio! Asa ca bed of roses si desert rose si-au tot cantat porumbeii toata noaptea potopind focuri in dezmierdari ce iubirea o purtau in izul ce facea din atmosfera cuibului familial o amprenta olfactiva distincta. Si cata vreme iubirea e castigul suprem raportat la vietuirea personala, farmec de vanator Flavius a avut cu felul sau de a fi, caci de respirat fu adulmecat toata noaptea de femeia ce-i era si pavaza si scut si comoara si inger si printesa si regina! Gerovital H3 men era doar unul dintre secretele si aliatii sai. 
Articol scris pentru Super Blog 2014.

Leave a Reply

