Pentru cuibul tau

Intr-un permanent avant comercial retailerii decid topul pietei. In primul rand ghidati toti cei care activeaza pe nisa de profitul imediat, legea simpla si de baza a capitalismului cauta sa-si impuna pretul si sa-si asigure un public tinta, pe care-l atrage si-l gestioneaza constant prin fidelizari, bonificatii, sub aparenta echitate a bilantului cumperi de  la mine, iti fac reduceri si te respect ca-mi esti fidel, tu te bucuri de pret mai scazut si de calitate. Dar asta e o lege a compensatiei, care aplicata si-n natura si peste tot,  ascunde in comert ideea de profit obtinut oricum de pe urma reducerilor cat mai mari posibil a pierderilor. O marfa, indiferent de forma, conti nut si alte criterii ce o  descriu, in masura in care nu a plecat inspre consum, la cumparator si se depoziteaza mai mult decat e cazul, isi pierde din valoarea scontata si nu mai aduce banii sperati si implicit profitul. Cand vine vorba despre astfel de piete, nu cu produse, ci de servicii, si aici retailerii si dezvoltatorii in domeniul imobiliarelor de pilda sunt aceia care investesc substantial initial si isi recupereaza apoi incet-incet investitia si culeg profitul. Conditia prima e ca cererea sa respecte graficele expertizelor initiale, cand exista cerere si asta a motivat derularea propriu-zisa a proiectului imobiliar, investitia masiva de capital, exproprierile de teren, obtinerea PUL si PUZ-urilor, licitatia pentru angajarea sub contract a unei firme de constructii pentru ridicarea de ansambluri rezidentiale, a blocului simplu, a mmini-cartierului de vile si asa mai departe. Si a doua, ar fi sa nu mai se auda de criza. Nici inainte, nici in timpul derularii, nici dupa finalizarea proiectului si iesirea pe piata cu vanzarile de locuinte pentru care initial se aratasera dornici un anumit numar de cumparator potentiali, lucru ce a dus la creditarea proiectului. Pe de alta parte, pe langa acestia, pe piata imobiliarelor intermediarii ofertantilor si consumatorilor, agentiile de profil, incearca sa vanda terenuri, imobile, spatii comerciale, spatii industriale si de alt uz decat cel locativ la un pret care il ridica pe cel minimal anuntat de vanzator pentru a-si pastra comisionul de pe urma reusitei vanzarii si astfel a-si indeplini rolul pe piata. Caci fara vanzari si randament scazut, nu exista bani, simplu!
In tot acest decor, destul de complicat al existentei si pe fondul lipsei acute de spatii imobiliare pentru o piata tot mai deasa de potentiali consumatori, reprezentantii juvenili ai tarii, absolventii de licee si universitati, cei aflati azi la inceput de drum in viata, Imopedia asigura transparenta anunturilor de inchirieri, vanzari spatii  industriale, spatii de  locuit, dependinte, terenuri,pentru amenajarisau de alte tipuri de folosinta. In plus, constituindu-se in cel mai mare portal national din piata imobiliara ace tot posibilul sa puna accentul pe o stransa comunicare utila intre partile implicate in acest lant. Consumator, constructor, agentii imobiliare, pret, calitate a cladirii, toate aceste aspecte sunt de interes maximal pentru administratorii sai. In plus si artei i-a fost cerut sprijinul pentru o certificare cu un grad de incredere mai ridicat al domeniului in sine, trupa Taxi fiind cea care expune intr-o piesa cu un videoclip plin de clisee care au darul de a aduce in fata consumatorului evidenta recunoastere a vinei pe care noi toti o avem pentru supra munca, supra taxarea, extenuarea, multul, complicatul sir al existentei in care ne zbatem incercand sa reusim cate ceva, mai usor de grafiat, desenat, rostit sau scris alta data in cuvinte simple, ca si esentele din care cu totii suntem facuti.

Doar ca de o vreme incoace recurgem tot mai rar la a fi autentici si alegem  sa ne mascam, ori sa ne imbracam in hainele noi ale elegantei aparentei, care ne indeparteaza de noi, de esenta. Si evident acest lucru este dovedit prin mariajul din videoclipul piesei al lui nu cu sotia si sufletul sau pereche, ci cu ideea de job, bine platit, dar care te seaca de ale tale obiceiuri native, te face sa ramai peste program si sa pierzi mai multe din viata care trece pe langa tine, doar de dragul unui venit care asigura aprentele ei placeri. Si ce-i rau, e ca tu-ul barbatesc, masculin, incepi si continui sa crezi in marele tau rol pe care-l ai in fericirea ei, prin toale si papuci si alte cumparaturi cu cardul tau. Or, asta nu inseamna viata, inseamna inchisoarea mai rea decat puscaria, inseamna lipsirea de libertate liber fiind sa alegi, dar lipsa unui curaj de a pune piciorul in prag si de a te regasi pe tine, te mentine in sevrajul unei incertitudini din care doar finalul definitiv te poate elibera. Ceea ce e grav.
Acum pe fondul unei globalizari definite la noi in tara cel putin, ca uniformizare fortata de decizii de dezvoltare ale unora pentru toti, prin acaparare, ruralul, folcloricul,  agrarul din perspectiva administrativ-economica si cultural-antropologica pierde tot mai mult teren in fata urbanului. Si in sens propriu, dar si la figurat, caci prinsi de  mirajul toalelor de oras si a perspectivelor mai simple intr-o aparenta discutabila de a isi forma un camin si a-si derula viata altfel decat cu certele greutati obositoare de la tara, multi tineri se desprind de glie si devin oraseni flotanti care asigura un contingent numeros in locurile gazda tamporara sau definitiva. Lipsa locurilor de munca pe fondul atator generatii de oameni care au terminat scoli si nu au avut sau nu au in continuare unde munci pentru a-si aplica cunostintele in care s-au format si pentru care s-au pregatit, aduce cu sine o discrepanta derutanta si o lacuna temporala greu de umplut separat pentru destine umane individuale. Adaptarea cere timp si rabdare, viata nu ti le acorda, cu atat mai mult cand competitia e una dura guvernata de principii de baza ale supravietuirii in jungla, iar nu intr-o comunitate de oameni, fiinte presupus rationale, ce gasesc solutii pentru probleme ce apar.  Si atunci compromisul accidental intra in viata multora ca un fatidic dat imposibil de evitat, cata vreme datoriile castigarii painii cu propriile maini si a locului unde sa pui capul jos si sa nu te ploua si nici sa fii furat, batut sau omorat primeaza. Si iei job gasit sperand ca gasesti ocazii viitoare de a face si ce-ti place, apropiat de ce te-ai format sa faci si sa ai propria ta casa, ce ramane momentan un vis la care speri si care te mentine viu.
Imopedia incearca sa te ajute prin transparenta aceasta si-ti mai cere si sfatul si pune pret pe opinia ta in gasirea pe viitor a celei mai bune formule de interactionare cu tine, consumatorul final de servicii imobiliare, locatarul, proprietarul.
Reorientarea perceptiei la nivel social-colectiv prin sadirea unor precepte artistice, prezentate haios, cu iz umoristic pe alocuri a unor chestiuni reale si deloc dezirabile asigura pietei imobiliare autohtone sensibilizarea ofertei serviciilor pe care le face si alunga valul de imposibilitate cu care vedeau consumatorii finali perspectiva de a-si achizitiona o locuinta a lor prin eforturi proprii. Asigura apropierea duritatii zidurilor, ca metafore ale instrainarii si inchistarii in colivie, de empatia sperantelor oamenilor ce muncesc mai mult adunand bannutii pentru casa lor ce-o pot avea aici in tara.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: