Emotii mari la prologul Turului Frantei

Ieri dupa-amiaza spre s-a dat startul in prologul editiei centenare a Turului Frantei. Marea bucla ajunsa dupa 110 ani de cand s-a dat primul start in cursa ce a ajuns un punct de reper inalt in ciclismul mondial la a o suta editie a mai consemnat o noutate. In sfarsit organizatorii au acceptat si Corsica sa faca parte din traseul competitiei si ieri la pranz intre porto Vecchio si Bastia, masurand o distanta de peste 210 km rutierii adunati la start au pedalat cu spor catre finishul primei etape. A fost o etapa ajutata de starea vremii, nu insa si de organizatori ce s-au vazut penalizati de lipsa lor de anticipatie in cateva randuri. As aduce in discutie doar doua evenimente, puncte-cheie ale cursei de inceput a cursei care da o nota defavorabila felului in care a te ocupa de tot ce tine de asigurarea unor conditii optime de curse i-a luat pe nepregatite pe francezi. Chiar daca sunt ei insulari, corsicani si spre deosebire de francii de pe continent au si unele caracteristici care-i fac distincti in istoria mondiala chiar.

Caci asa cum s-a putut urmari cursa in direct, comentatorii nu au dus lipsa de informare in timp real transmisa si noua celor ce urmaream cursa. S-a vorbit despre spiritul acela combativ ce i-a purtat ca o eticheta aparte pe corsicani de-a lungul timpului prin evenimentele cu o insemnatate mare pentru natiunea franceza si nu numai.
Revenind la sport si cursa de ieri, amplasarea usor superficiala a unor marcaje pe marginea soselelor pe unde rutierii urmau sa treaca a dus la evenimente nedorite in cursa, acestia fiind in pericol de a mai fi putut continua etapa dupa randuri de cazaturi multiple cauzate de acest aspect. In plus ce a fost de retinut si memorabil in analele competitiei acest lucru va fi amintit generatii bune de-acum incolo a fost intamplat la sosire. Mai exact chiar pe linia de sosire de la Bastia, unde autocarul echipei Orica s-a blocat din cauza inaltimii acoperisului in arcada metalica a liniei de final de cursa. Totul se petrecea cand plutonul destul de compact mai avea cam 10 km pana la sosire. Dupa doua-trei minute de consilieri rapide si incercari de a scoate cumva autocarul blocat, organizatorii au decis rapid ca finalul de cursa sa se petreaca cu 3 km mai inainte de cum era prognozat. Echipele si-au informat rapid rutierii si au adoptat iute alte tactici menite a aduna puncte si laurii la finalul ce urma sa se petreaca imediat dupa o curba destul de periculoasa la stanga si scurta trecere printr-un sens giratoriu de mici dimensiuni. Tehnic destul de greu de abordat ambele manevre de ciclistii tot mai grabiti, organizatorii nesemnalizand deloc vizual si logistic finishul scurtat.

Tot mai tensionati de vestile ce le dadeau ciclistilor tacticile peste cap, marcajele de marginea soselelor au cauzat cateva cazaturi, la fel ca si spectatorii de pe margine care intr-o lipsa de coordonare a organizatorilor si prea entuziasmati de vederea ciclistilor nu realizeaza unde se pozitioneaza si se expun si ei, dar mai ales pe sportivi unor pericole grave. Asa ca atunci cand ar mai fi fost mai putin de 5 km pana la atingerea finishului scurtat cu 3 km din cauza autocarului blocat, o astfel de conjunctura a dus la un lant de cazaturi in care au fost prinsi si Contador si alti favoriti, care au iesit din carti. Mai departe, cand ar mai fi fost cam 2 km pana la finishul scurtat cu 3 km, soferul autocarului buclucas si organizatorii au reusit eliberarea liniei de sosire oficiale asa ca s-a transmis cat s-a putut de repede aceasta informatie si catre echipe, care au trebuit sa-si reinformeze rutierii in vederea adoptarii din mers rapid a altor tactici. In final s-a impus germanul Marcel Kittel (Argos), la capatul unui sprint pe ultimele sute de metri dus pe toata latimea drumului. Primul purtator de tricou galben este asadar neamt in 2013, iar astazi etapa a doua se desfasoara tot in Corsica, intre localitatile Bastia si Ajaccio pe o distanta masurand 156 km.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.