Implicare intr-un act educational romanesc mai performant

Scoala in care fiul/fiica mea as vrea sa invete, auzim asta din gura tot mai multor viitori sau actuali parinti de prescolari romani, as vrea sa fie asa…

Nimeni, desi cunoaste ce ar dori sa spuna,  n-o spune clar, concret, precis, bazandu-se pe faptul ca luat pe de-a intregul un sistem autohton bugetat nu transmite prea multa incredere, cu oamenii incadrati actualmente in el. Cei mai multi dintre cei care vorbesc despre scoala romaneasca, din tabara parintilor sa ne intelegem, pun la zid in punctele lor de vedere exprimate izolat, modalitatea prin care scoala mai tine sau nu pasul cu prezentul intr-o perpetua schimbare si cum dascalii au sau nu valoare, merit sau chemare sa vina si sa predea un mesaj unei generatii in formare. Intr-o societate umana la nivel mondial in care rata natalitatii scade pe masura cresterii barometrului care indica faptul ca  tot mai multi copii si oameni maturi mor annual din cauza foametei, problema sensibila a imbatranirii unei actuale generatii de oameni maturi care sa nu aiba un sprijin la varsta neputintelor care cresc de la o zi la alta si se diversifica tot mai mult din cauze multiple, a asigura un act educational bazat pe insertia discipolilor in acele pozitii sociale accesibile vointei si posibilitatilor de exprimare teoretica si practica a fiecaruia e dezideratul oricarui demers guvernamental responsabil, aplicat conform metodologiei dupa care a si fost conceput.

Dar, functionalitatea unui sistem mai tine seama si de liberul sau mai filtratul acces al studentilor ce vor sa devina dascali in formarea viitoarelor generatii, iar cand oricare ar fi randamentul unui asemenea proces de recrutare si selectie, rezultatele muncii lor care nu multumesc asteptari, trebuie cumva corectate. Cand nu se poate, macar se incearca, dar cand nu se doreste asta ingroapa vise si viitor pentru cei mai multi dintre copii, ai caror parinti, fireste nemultumiti se declara dezamagiti si neputinciosi in fata unor evidente care moralmente-i doboara. Dar, inghit in sec si asteapta doar ca timpul sa fie un sfetnic bun pentru traseul vietii fiecarora dintre copii, si doar-doar poate s-o alege si ceva bun pe parcurs in viata.

Ca sa invatam sa ne pastram natura curata si prin aceasta sa resadim spiritul pasarii in copiii nostri, Holcim a initiat din 2004 deja un proiect in cadrul caruia Creeaza-ti mediul a devenit un imbold pentru toti actantii educatiei: parinti, copii-elevi si dascali. Lectia verde purtand acest nume care trezeste constiinta fiecaruia prin aplicatii adecvate varstelor vizate de proiect, 8-13 ani, reprezentand grupele de studiu cuprinse intre clasele a III-a si a VII-a inclusiv a fost primul manual digital realizat de societatea civila si propus sistemului educational pentru a implementare in vederea sustinerii dinspre sectorul privat a procesului in sine. Nu de putine ori, chiar si cu legea picnicului in vigoare si care prevede amenzi pentru incalcarile ei, ne este dat sa constatam ca romanul nu-i foarte responsabil cu ce lasa in urma sa dupa ce petrece in aer liber cu mancare si bauturi cateva ore dintr-un final de saptamana. Or si asta se vrea remediata, precum si inculcarea unor bune practici in micii oameni de acum, viitorul nostru al tuturora mai tarziu. Terra este pentru fiecare dintre noi leaganul existentei si fiecare avem dreptul la o viata sanatoasa, nu sa fim bolnavi din cauza deseurilor aruncate in locuri publice care sa polueze si sa ne faca rau.

De aceea nu pot decat sa incurajez si sa promovez initiativa crearii acestui manual digital cu lectii ecologice pentru tinerii Romaniei, sperand la faptul ca si alti membri activi ai sectorului privat de activitate ii vor urma exemplul in implicarea mai activa a acestei parti din economie in educarea tinerilor tarii. Pentru ca de formarea lor suntem cu totii raspunzatori si de reusita lor in viata, scoala pare cel putin astazi sa nu le-o asigure.

Cand interesul scade pentru continutul predat, adaptezi modalitatile si mesajele in asa fel incat sa captezi atentie. Iar cum tehnologia este astazi o resursa tot mai adesea folosita si care prinde si la cei mai tineri, adecvarea unui continut general predat si prin astfel de mijloace care sa nu dauneze receptiei elevilor la varstele mai mici se recomanda pentru a responsabiliza si disciplina mentalitati si idei despre viata.

Advertisements

4 thoughts on “Implicare intr-un act educational romanesc mai performant

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.