Amintiri si astazi calde cu Reeija

un anumit moment din viata noastra
draga mea tu esti aceea care
din fericire lasata la dospit
ai irumpt atunci ca-ntr-o poveste
cand eu si tu nu faceam decat
sa fi mers la cumparaturi
si Brenciu ne zambea dintr-un afis
iar sapca-mi placea mie
iara tie zambetul cu tot cu barba
iti facea pielea gaina, cum zice Andra, da!
si n-aveam noi o lista mare
dar s-a implinit ea mai deunazi
cand spre sarbatori alese
mergeam ca sa-ndestulam
si alte guri. si ca tot fu vorba
de brad si de cadouri
o pereche de manusi am reusit
una tu si cealalta eu
s-adapostim de gurile rele
ale catelor ce-si aruncau ochii
pe toale si posete, de parc-ar
fi fost apocalipsa. a fost, dar
a trecut cu bine, s-atunci nu
mai e dar, ci of ce bine!
si-nca ce bine da, ce bine
a mai fost, cand reuniti cu toti
aceia la ingerasi acasa ca pe-o regina
te-am dantuit cum am putut
si desfatatu-ne-am noi toti
acolo ca-n povestea aia faina
de cand eram si noi copii
si mici la culcare ne placea
sa auzim povesti intonate
de voci alese. tie tata-ti rostea
in graiul sau ales, cu intonatia
aparte povestile acelea bune
tare pentru cine-aveai sa fii
cand te faceai pe zi ce trece mare
de parca si tie ti-ar fi soptit
ca-ntr-un vis ca lui Stefan cel mare
Doamne-Doamne, stii tu poemul
acela eroic de l-am studiat la scoala
in primul an de liceu mai exact.
si dupa shoppingul cu mai una-mai alta
ca tot ziceai tu scoate poseta, scoate poseta
daca tot trecusem pe langa standuri
special pentru asa ceva
mi-am zis ca n-are de ce
sa nu vina si la tine Mosul
cu una, care mi-o placea.
si vai ce mi-ai mai facut tu mie
ca de Mos ce m-am facut
numa nasul rosu mi s-a facut
de l-atatea pupaturi cu care
m-ai cadorisit tu pe mine
atunci…
si din ce-mi mai amintesc
a fost asa:  Reeija
si poseta s-acuma-ti place
ca ne-aduce-aminte amandurora
de cea mai calda noapte
de Craciun. lemnele se-ardeau incet
si molcom in sobita
iarasi noi serbam magia sfant-a iubirii
ce ne preumplea fetele de lumini calde.

Articolul participa la Spring superblog 2013.

Leave a Reply

