Prius

Toyota Prius e dovada vie a faptului ca există soluţii care sa ajute mediul sa respire! Asa dupa cum si numele i-a fost ales, aceasta masina cauta cu inversunare si reuseste sa obtina intaietatea! Mai intai sa spunem ca inspirat niponii producatori au ales termenul latin denumind evolutia si mersul inainte, pentru a prefigura o noua era in tehnologia constructiilor de masini de serie, aceea in care inginerii tin cont si de emisiile poluante si de preocuparea acerba de a proteja mediul ambient. Faptul ca Prius a adus conceptul de masina Eco la moda, a dat un imbold semnificativ si celorlalti competitori de pe piata de profil, lucru imbucurator pentru omenire, sa o recunoastem cu totii! 

A merge inainte a dovedit ca Toyota nu minte si prin modelul Prius deviza prinde viata si in noua serie din 2011, unde se aduc imbunatatiri pe alocuri seriilor anterioare ale modelului. Prin denominatie, Prius, vine de la primus, o operatie de afereza fiind cea care imparte prima parte a cuvantului PRI de partea de final US, fiind deci voit lasat in umbra M ce ar fi legat intrutotul cele doua parti de cuvant, prin ele insele luate separat fiind nepurtatoare de sens inteligibil! E aici o strategie de marketing nu suficient de bine ascunsa si pentru mine, caci e vizibil ca PRI aduce a prim, pretios, pret-cost, iar US aduce evident inspre USA=SUA, importanta si decisiva piata de desfacere de dincolo de ocean si pentru niponii constructori ai modelului hibrid.

Prius, ca şi alte vehicule hibrid, are un sistem de propulsie care combină un motor pe benzină-alimentat cu ardere internă cu un motor electric. Acest sistem de propulsie, alaturi de alte inovatii tehnice, permite economisire mai mare de combustibil si emisii mai mici, comparativ cu maşinile obişnuite. Caroseria e marita, la fel si calitatea eco a masinii! Noul Prius inglobeaza cele mai avansate tehnologii hibride, fapt care a dus la cresterea cailor putere si la scaderea consumului. Partea posterioara pastreaza aceeasi linie inalta a hayonului, stopurile adaugand un plus de stil. Interiorul este cu totul nou, impresioneaza linia fluida a bordului care conecteaza in mod armonios soferul si pasagerii la interfata interactiva a sistemului hibrid. Displayul prezent in partea superioara a plansei de bord ofera toate datele necesare unui stil de condus economic.

 Noul model beneficiaza de propulsia hibrida, motorul termic de 1797 cm3 dezvolta 98 de cai putere, motorul electric completeaza puterea pana la 136 de CP. Hybrid Synergy Drive este tehnologia care sta la baza conlucrarii armonioase a celor doua sisteme de propulsie. Motorul mai mare a dus la cresterea caracterului dinamic al noului model, acceleratia de la 0-100 km/h facandu-se in 9,8 secunde, viteza de top fiind de 180 km/h. Cuplul motor este de 200 Nm, curba de cuplu fiind generoasa pe intreaga plaja de turatie. Sistemul electronic poate comanda oprirea motorului termic, modul EV-DRIVE, facand posibila calatoria full electrica, pentru cel mult patru kilometri. In plus, atunci cand bateriile sunt incarcate, motorul electric ajuta agregatul termic aflat in sarcina. Noul sistem de propulsie si managementul electronic al acestuia fac din Toyota Prius o masina foarte rafinata, o veritabila masina ecologica, nefacand rabat de la dinamicitate si confort.

Sistemul hibrid regenereaza energia cinetica care se degaja in timpul franarii, stocand-o in bateriile de ultima generatie. Interfata multimedia a sistemului Synergy afiseaza toate datele referitoare la modul in care soferul foloseste sistemul hibrid. De fapt, cuvantul cheie in cazul Toyotei Prius este eficienta. Inginerii japonezi au mers pana-ntr-acolo, incat au lucrat si sub masina, podeaua plata accelereaza trecerea aerului pe sub masina la viteze mari. Un alt gadget este acoperisul ce inglobeaza panouri fotovoltaice, energia generata de acestea fiind folosita la alimentarea sistemului de climatizare, sistem ce poate fi actionat si cand masina stationeaza cu motorul in repaus.

Dupa toate astea, eu m-am decis, Prius e si de mine, putere si confort, stabilitate si mai ales protectie anti emisii poluante! Eco driving e de viitor pentru un mediu mai curat!

Articolul participa la Superblog 2011 PcNews, proba 30.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s